Vem vet, Broder Tuck
Jag kan säga såhär, att om ni nån gång reggat er på ett forum och märkt att ni efteråt börjat få en massa skräpmail, så förstår ni att det kan vara så att admins mailinglista på vissa forum ligger tillgänglig för mailsökarrobotar, och kan robotar hitta mailadresser så kan en garvad gammal systemvetare som eder ödmjuke admin
(alla dessa forumpaket som man köper eller laddar ner gratis, har en bestämd layout, det är allmänt känt var admins version av medlemslistan ligger om man säger så)
Till exempel
((Jag valde Simple Machines Forum mycket tack vare den höga säkerhetsnivån, och dessutom har jag så sent som i natt uppgraderat forumet från version 1.1.3 till 1.1.4 där de bättrat säkerheten ytterligare))
Sen finns det ju forum där folk lägger ut sin mailadress i sitt inlägg t ex, osv
Sen finns det listor med antikhandlare osv som har kontaktmailadresser
Sen finns gruppen folk jag redan har mailkontakt (varav flera som skrivit inlägg ovan) och folk jag känner privat, gänget jag generat kom ur den digitala garderoben för (som en vän sa) och avslöjade att jag pratade på forum på nätet under diverse nick och nu startat retroforum som Ada, finns några vänner IRL här också, en hotade lägga ut under "Plast" "vad är det här för (plast)båt?" med bild när Admin kliver upp på badstege i bikini
Vi har också länkar på andra ställen på internet som stor källa, därav är
59% 232 st från
http://hem.feber.se/feber/cat/58/inspiration/ 21% är från google
6% från designlasi.fi (där jag la en fråga)
4% från expressenhem.feber.se
osv
OCh framför allt w.o.m, världens bästa spridningssätt, word-of-mouth, "mun-till-mun" när någon i första ledet som fått mail eller info på annat sätt berättar för en kompis