Det bästa jag kan hjälpa dig med är att AG-modellen finns (dock bara angiven som askfat och skål). Den kom i början av 1930-talet och fanns till i början av 1950-talet, inget finns nämnt om en tillbringare. Det kan ev vara en kanna till en tvättsats, då ska det även finnas en skål. Hönan är en äggkarott 19 cm lång, gjordes 1936-43. Jag hittar inte heller assietterna eller äggkopparna, men modellen på äggkopparna känns bekant, har nog sett dessa med annan dekor...

Man kan nog säga att samtliga delar är tillverkade mellan 1930 och 1945, det där med 337 är bara en ren spekulation, det finns ingen som bevisat att siffrorna är knutna till årtal, även om det är troligt. T är antingen ett modellnummer eller en glasyrbeteckning/dekorbeteckning, men jag hittar inga assietter i någon serie som passar, troligen rör det sig om delar till en fruktservis.
Dekoren är en serie, men jag hittar den inte i boken, troligen är den ovanlig...ofta satte man ihop en serie med samma dekor av olika modeller till olika delar av serien.