Författare Ämne: Tarmen suger!!!!!  (läst 3087 gånger)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
Tarmen suger!!!!!
« skrivet: tor 21 jan 2010 08:11:25 »

Låt oss bara konstatera att problemet på modet, det är tarmproblem. Att ha problem med tarmarna är inne just nu. Har du inte det är du hopplöst omodern. Vad skall du då prata om när alla andra beskriver hur deras mage känns uppblåst när de ätit tre bakelser på raden eller hur svårt det är att hantera de väderspänningar som uppstår efter att de har druckit en kasse öl. Nej har du inga tarmproblem så finns du inte.

Hur får jag då dessa eftersökta tarmproblem om jag nu saknar sådana problem? Det finns flera sätt. Ensidig kost är till exempel ett sätt. Att bara äta apelsiner är en säker metod. Fast det kan vara tråkigt att leva bara på apelsiner. Då är det faktiskt lättare att sikta på bingo direkt, ett äkta magsår. Det är också politiskt korrekt med magsår då det ger en image över att du arbetar mycket och är en lojal soldat trogen Arbetslinjen.

Mitt tips är att börja dagen med en ordentlig whiskey, naturligtvis på fastande mage. Men det går också bra med en sljivovica. Till lunch får det bli något lättrunnet, jag föreslår två glas billigt rödvin som förrätt, en sljivovica till huvudrätt och att avsluta det hela med en stor stark som efterrätt.  När klockan drar sig mot 16:00-tiden är det dags för fast föda i form av en gräddbakelse. Bakelsen sköljs ner med ett eller gärna två glas billigt extra torrt vitt vin. Som avslut på måltiden kommer en sljivovica eller whiskey väl till pass. Ja sen är det naturligtvis dags för en after work på den lokala pubben med en bit ölkorv och en lång rad med stora stark.  Till sist när du kommer hem, glöm inte att ställa en starköl på sängbordet om du skulle vakna upp och vara törstig. Har du inte magsår inom tre veckor så är du ett hopplöst fall.

Efter den här kuren kommer du inte bara att ha ett magsår som du kan prata om utan du kommer också att vara samtalsämnet på kontoret. Fast låtsas som det regnar när du ser dina kollegor kasta blickar på dig för att du stinker sprit och för att de hittar dig sovandes ute i materialförrådet. Är det någon som mot förmodan skulle börja prata med dig om alkoholproblem så tittar du oförstående på personen och erbjuder generöst personen ett glas rött vin ur en 5-liters box som du elegant fiskar upp ur skrivbordslådan. 

Efter ett slag kommer du att se att dina nya matvanor inte bara ger dig magsår utan även dina kollegor kommer att få magsår. Du har alltså gjort en hel del ointressanta människor betydligt intressantare. Det är då det är dags att begära löneförhöjning. Hur du går till väga då skall jag återkomma till.


Gila

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 313
    • Visa profil
SV: Tarmen suger!!!!!
« Svar #1 skrivet: tor 21 jan 2010 21:30:46 »
Har också märkt av den ökande tarmproblematiken...jag kallar den "stressmage". Folk i gemen pratar tarmproblem överallt...istället för att ändra sin livsstil. Stressa mindre så löser det sig!

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Tarmen suger!!!!!
« Svar #2 skrivet: fre 22 jan 2010 09:01:04 »
Dags för löneförhöjning.

När du skall begära löneförhöjning är det hur noga du är med förberedelserna som avgör om du lyckas eller ej. Den dagen skall du inte bara ta en whiskey på morgonen utan helst tre stora glas. För att hinna med det får du inte glömma att sätta väckarklockan på ringning. Är det någon dag du skall komma i tid till jobbet så är det den dagen. Försök att få en tid för samtalet strax före lunch för då hinner du med ett par glas rött på kontoret innan det är dags. 

Nu är du i form för att diskutera din lön. Notera att du skall se helt oförstående ut om något negativt sägs om dig. En bra träning är att ha en inspelning av någon intervju med Maud Olofsson som exempel på hur du skall svara. Tänk på att du behöver inte alls svara på frågorna utan ta bara det du tycker är kul att prata om. Jag rekommenderar att du pratar om ditt magsår. Frågar till exempel chefen hur det kommer sig att du stinker sprit. Då svara du bara som om han ställt en fråga om ditt magsår som till exempel: Det är värst på morgonen, då gör det riktigt ont. Min läkare säger att jag är alldeles för engagerad i jobbet och behöver slappna av för att få bukt med mitt magsår.

Börjar chefen ta upp problem som att du inte uträttar något och att du oftast verkar befinna dig i vilrummet så är det givna svaret. Ja ibland gör magsåret mig så illamående att jag måste ligga ner. Dessutom blir det inte bättre av att jag behöver mer pengar och det är den summan vi borde prata om. Sen kommer du med ett förslag på en ordentlig höjning. Chefen kommer inte att tro att det är sant när chefen hör dig. När chefen sitter där och stirrar och undrar om du är helt knäpp så är det dags att ta initiativet. ”Ja då säger vi väl det då, och tack så hemskt mycket , nu kommer jag att ytterligare anstränga mig för att göra ett bra jobb”.  Sedan reser du dig upp ler stort och stapplar ut ur rummet. Jag garanterar, din chef kommer bara och sitta där och stirra oförmögen att protestera.

Dagen därpå är det dags att följa upp det hela. Det är då det svåra kommer. Du får inte dricka sprit den morgonen utan du skall vara helt nykter när du kommer till jobbet. Du lurpassar på chefen och hugger honom vid första bästa tillfälle. Se till att chefen genast upptäcker att du är nykter. Du börjar med att tacka för att bra samtal i går och sedan går du snabbt därifrån. Den naive chefen känner sig nu tvungen att infria ”lönelöftet” från gårdagen. Framför allt sedan du nu verkar ha skärp dig och inte luktar sprit.