Jag vet inte Vince vad du menar men inte var det musik med någon känsla i vi fick se. Det var en enda lång glittershow och inget annat. Vad har det med musik att göra? Vad jag kan i sammanhanget har inget med det här att göra. Jag är inte och har aldrig utgett mig för att vara artist.
Sen alla dessa stjärtviftande statister i åtsittande glittriga dresser, jag blir i alla fall trött på den fantasilöshet det speglar. Jag tycker det tyder bara på en sak. Finns det inget musikaliskt att visa upp så får det bli bensprattel och glitter.
Presentationerna av artisterna var hysteriska, överspända och gapiga. Låtarna enformiga, likartade, mekaniska och framfördes av artister som var precis likadana. Sen att se en kulturminister sitta där med en ballong i handen och vifta gjorde inte saken bättre. Vore jag kulturminister så skulle jag gråta om det här är det bästa Sverige kan visa upp när det gäller musikalisk underhållning.
Tyvärr så är det så att media idag domineras av personer som tycker om den här smörjan, â€glitter åt folketâ€. Tycker det tyder på publikförakt, det här är vad de klarar av, bensprattel, glitter och gapig entonig sång. Bedrövligt.
Ärligt talat, jag blev chockad över den låga kvalitén och att se hur man helt anammat Berlusconi-TV. Fast värst var det att se den yttersta ansvarige för utveckling av det svenska kulturlivet sitta där med ballongen.
Du kanske borde acceptera att allmänheten faktiskt tycker om den där smörjan och komma ner från dina höga hästar,hur kan du se ner och håna andra människors smak och tyckande?Jag tycker bara det är lågt.
Jag gillar inte melodifestivalen men inte trycker jag upp det i ansiktet på folk och spry galla om det.
Glittershow och musik har väll hört ihop hur länge som helst,många artister har alltid varit pråliga men dom klassas minsann som musik ändå,vart är det vill komma Reggis??
Handlar detta bara om att du vill att resten av världen ska veta vad du tycker eller vad vill du åstadkomma??Maila SVT och klaga istället,,jag tror inte odm läser på retroforum.
Att din defenition på musik med känsla inte är samma sak som människor som gillar den här typen av musik betyder inte att den är dålig eller att du har rätt och dom fel.
Att det är musik som spelas i melodifestivalen är ju ingen diskussion om,sen att det är en lite mer lättsam musik änn djup är en annan sak,eller att den inte stämmer in på din defenition av musik har ju inte med saken att göra egentligen.Sån här musik ÄR melodifestivalen,vad förväntar du dig??
Det kanske är tur att vi inte har dig som kulturminister,tänk vad tråkigt och negativt allt skulle vara då,vi får bara ta dela av Reggis musiksmak och det som du tycker är passande.
Och att du använder ordet publikförakt,det är inte bara DU ensamn som är publiken,det är trots ett par miljoner till som kollar och tro det eller ej,en hel del av dom gillar det faktiskt,vart är publikföraktet?
Melodifestivalen är mainstream och kommer alldrig ha alternativ musik det är bara att inse,och även om det skulle komma med nåpn musik som du gillar så tror jag nog fan du skulle skriva nått negativt om det också för då är inte det bra.